Boekhouding

Rapportering

Onderzoek toont namelijk aan dat 25 procent van de faillissementen te wijten is aan wanbetalers. Daarnaast is het als bedrijfsleider of CFO van cruciaal belang om op elk moment een accuraat beeld te hebben van de prestaties van jouw onderneming.
Boek een afspraak

Wij geloven rotsvast in de meerwaarde van een digitale boekhouding. Wij werken hiervoor met een digitaal en online boekhoudingsplatform Exact Online.

Door het inscannen en automatisch inboeken van leveranciersfacturen en beveiligde koppelingen met jouw bankgegevens en facturatiesoftware, heb je net zoals jouw dossierbeheerder bij FISCOPTI, op elk moment een accuraat zicht op je financiële prestaties en jouw bedrijfsbalans.

Dankzij deze digitalisering sparen we niet tijd en geld voor je uit, maar kunnen we je ten allen tijde ook gedetailleerde rapportages bezorgen, waardoor je betere financiële beslissingen kan nemen voor jouw onderneming.

We maken onderscheid tussen 3 types rapportages:

De traditionele rapportage:

Hoe?

Je levert jouw documenten en facturen aan, persoonlijk of per post. Ze worden vervolgens door ons kantoor verwerkt met een boekhoudpakket.

Wanneer?

Deze methode neemt de meeste tijd in beslag. Elke drie maanden krijg je de cijfers in een op dezelfde manier aangeleverde rapportage of tijdens een gesprek bij ons op kantoor

De half-digitale rapportage:

Hoe?

Je bezorgt ons de documenten niet op papier, maar scant ze in en bezorgt ze ons per mail. We kunnen ze dan verwerken via ons digitale platform. Deze manier biedt enkele voordelen:

  • We kunnen je sneller de cijfers terugkoppelen
  • We hebben meer tijd voor interpretatie
  • Je krijgt naast de cijfers ook extra diensten van ons, zoals advies en optimalisatie mogelijkheden.

Wanneer?

Via deze methode kunnen we je maandelijks op de hoogte brengen van de cijfers

De digitale rapportage:

Hoe?

Boekhoudkundige stukken zoals facturen, foto’s van btw- of benzinebonnetjes kunnen digitaal snel en makkelijk aangeleverd worden. Bovendien werkt FISCOPTI met een handige tool, waarmee je via zowel je computer als je smartphone toegang krijgt tot uw boekhouding en documenten. De belangrijkste voordelen:

  • Je hebt te allen tijde een overzicht van de kosten die je in rekening bracht.
  • Het wordt voor jou als klant veel makkelijker om de verwerking van je boekhoudkundige stukken op de voet te volgen.
  • Zowel jij als jouw adviseur bij FISCOPTI winnen tijd. En dat betekent dat er voor ons meer tijd overblijft om je persoonlijk te adviseren.

Wanneer?

Real Time. Je kan elke dag jouw totalen van kosten bekijken, net als de documenten die erbij horen.

Benieuwd hoe wij je met rapportages kunnen ondersteunen?

Wil je ook korter op de bal kunnen spelen en heb je daarvoor nood aan een gedegen financiële rapportage?
Boek meteen een afspraak en kom gerust langs. De koffie staat al klaar. 
Of stuur ons een bericht (door op onderstaande knop te drukken), dat kan ook.

Contacteer ons